Tuesday 14 August 2018

KESAN PEMBAJAAN YG BETUL TERHADAP POKOK KESUM



Bagaimana pokok kesum boleh membiak dan membesar dengan baik....  Saya kongsikan  di bawah apa yang saya buat dengan nya :-

1. Isi dalam baldi rendah air baja AB... di sini saya gunakan brand  TWIN FERTILIZER khusus untuk perkembangan daun/sayur.

2. Kemudian saya letak polybag pokok kesum kedalam baldi.... Jangan risau jika air baja tertumpah sebab  most of the water dah masuk pun  dalam polybag itu.

3. Saya gunakan cocopeat 100% . jadi nya saya hanya guna baja AB sahaja  sebagai baja media.

4. Sebagai semburan saya gunakan foliar jenama Sri.. Di sini saya gunakan foliar SRI ANAK   dengan semburan  2 kali seminggu.

Dah siap pun.... Monitor level air dalam baldi tersebut.. Di musim panas dengan suhu yang agak tinggi. kekerapan menambah air baja dalam baldi  meningkat.  Jangan di biarkan kering... daun pasti menjadi layu.

Nak tengok produk yang saya gunakan.... Lihat di bawah:-


SRI ANAK


TWIN FERTILIZER






Share:

0 comments:

Post a Comment