Monday 20 August 2018

BUNGA RAYA PUTIH - warna yang rare


Pastinya kita akan rasa gembira dan enjoyful bila tanaman yang kita semai dan pupuk dari anak  menjadi dengan baik  dimana putik putik bunga mula memekar sedikit demi sedikit yang akhir nya menjadi rimbunan bunga.

Apatah lagi dengan warna yang rare saperti bunga raya putih ini.. terasa tenang , bersih dan damai tanp kerlipan mata  melihatnya apatah lagi di saat video ini di ambil angin bertiup sepoi sepoi bahasa ,kelopak bergoyang dengan manja nya.

Ingin tau  bagaimana saya  memelihara pokok ini ?

Meh saya kongsikan sistem penjagaan nya :-

Media yang saya gunakan ialah   90% cocopeat di campurkan dengan 10% perlite.

Saya gunakan sungkupan  sabut kasar sebagai penebat haba dan tapisan air limpahan siraman atau hujan.

Pembajaan media dan makanan akar ialah dengan siraman baja AB  . Saya gunakan  jenama TWIN FERTILIZER ( jenis  daun dan  bunga)  . Ada dua jenis baja Ab yang saya selang selikan.

Bagai pembajaan batang, dahan dan daun serta putik bunga, saya semburkan dengan rangkaian produk organik SRI  iaitu   SRI ANAK,,, SRI BUNGA DAN XTRA AMINO.

Anda boleh lihat gambar baja baja tersebut di menu 'PEMBAJAAN'  di atas.

Ingin kan pokok yang sihat dan bunga yang cantik.. kena lah modal sikit .. Hasil nya pasti memuaskan....



Share:

0 comments:

Post a Comment